Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få 75 kr till CEWE FOTOBOK

Kundservice
Kontakta kundservice:
08-525 031 90

FAQ (Vanliga frågor)

Vi har sammanställt några av de vanligaste frågor som våra kunder ställer till oss. Förhoppningsvis hittar du svaret på din fråga här.

Mitt konto

Design och beställning

Leverans och reklamation

Produkter, pris, leveranstid

Mitt konto

Vår funktion för "glömt lösenord" hjälper dig här. Klicka bara på "Mitt konto" i det högra hörnet. Klicka på "Glömt lösenord" och ange e-postadressen du använde när du registrerade dig. Vi skickar sedan ett automatiskt e-postmeddelande med all ytterligare information för att skapa ett nytt lösenord.

Om du har glömt både din e-post och ditt lösenord kan du kontakta vår kundtjänst via telefon eller e-post, så ska de försöka hjälpa dig.

Om du inte vill få vårt nyhetsbrev kan du avmarkera det under "Inställningar för nyhetsbrev". Detta gör du under "Mitt konto", som du kan logga in på längst upp till höger på webbplatsen. Gå sedan till ** "Inställningar för nyhetsbrev".**

Du kan också klicka på länken för att avsluta prenumerationen längst ner i våra nyhetsbrev.

Design och beställning

Genom att slutföra en beställning ingår du ett avtal med oss om att vi kommer att producera din beställning enligt dina instruktioner. När du godkänner och skickar din beställning överförs din beställning automatiskt till vår produktion så att en snabb och korrekt leverans säkerställs.

Om du är osäker på om ordern har slutförts korrekt, vänligen kontakta kundtjänst innan du eventuellt skickar ordern igen. Din beställning kontrolleras inte utan skickas direkt till produktion. Därför är det viktigt att du kontrollerar vad du har i din kundvagn innan du skickar din beställning.

De flesta värdekoder gäller endast en gång/person och beställning. Om du inte har använt värdekoden redan, kontrollera giltighetstiden och för vilken varugrupp den gäller, samt eventuella andra villkor. Du är välkommen att kontakta vår kundservice om du har fler frågor.

Möjligheten att beställa om varierar beroende på vilken beställningsmetod du tidigare har valt.

CEWE FOTOBOK - Via fotoprogram:

Om du har gjort en fotoboks-beställning genom vårt beställningsprogram kan du beställa din beställning igen under en period av sex veckor. Detta gör att du kan beställa en eller flera exemplar vid en senare tidpunkt.

  • Logga in på "Mitt konto"
  • Välj menyalternativet "Mina projekt"
  • Klicka på "Mina projekt"

Det finns en varukorgsikon under förhandsgranskning av produkten. Genom att klicka på den här ikonen kan du beställa igen.

Ombeställning av en CEWE FOTOBOK är en kopia, vilket innebär att ändringar av den ursprungligt beställda boken inte är möjliga. Du kan bara göra ändringar i det ett projektet som lagras på din dator. Du kan sedan helt enkelt överföra detta som en ny beställning via programvaran.

Produkter designade online

Om designen eller beställningen gjordes via vår webbplats måste du ha sparat projektet i förväg. Du har det här alternativet för vissa produkter under designprocessen via knappen "Spara projekt". Sparade projekt finns sedan tillgängliga i 6 månader efter skapandet under "Mitt konto -> Mina projekt" och kan ändras eller beställas via webbläsaren.

Ja, du kan lösa in din värdekod i slutet av beställningsprocessen i programmet.

Vi kan bearbeta följande bildformat:

JPEG (Standard för Joint Photographic Experts Group) Filändelse: .jpeg, .jpg

TIFF (Tagged Image File Format) Filändelse: .tiff, .tif

BMP (Windows Bitmap) Filändels: .bmp, .dib

PNG (Portable Network Graphic) Filändelse: .png

GIF (Graphics Interchange Format) Filändelse: .gif

Notera :Din bilddata måste vara i standard sRGB-färgutrymme. Färgen på de flesta digitalkameror matchas med detta. Filer med andra färgrymder (t.ex. CMYK) stöds inte av vår onlineapplikation. De kan därför leda till problem under beställningsprocessen eller till dåliga exponerings- och utskriftsresultat.

Upplösningen får inte överstiga 25 megapixlar (t.ex. 5 000 x 5 000 pixlar). Filstorleken är inte begränsad. Lager, sökvägar eller ytterligare kanaler som skapats i bildfilerna beaktas inte vid bearbetning.

Leverans och reklamation

Kontakta kundtjänst via e-post eller telefon och berätta vilken värdekod det är och varifrån du fick den (webbplats, nyhetsbrev, tidskrift eller liknande).

Vi kommer sedan att undersöka ärendet och vid behov hjälpa dig att lösa in din värdekod.

Ta reda på mer om priser och leveranstider på våra produkter genom att klicka på Kundtjänstikonen uppe till höger och sedan välja Priser och leveranstid.

Du hittar sedan din valda produkt under produktkategorierna.

Produkter, pris, leveranstid

Du hittar en detaljerad lista över leveranstider och fraktkostnader för våra produkter i vår översikt genom att klicka på Kundtjänst i det övre högra hörnet, och därefter under "Användbara länkar" hittar du priser och leveranstider.

Ja. Du kan skriva ut ditt presentkort direkt eller skicka det via e-post. På så sätt kan du förbereda en speciell överraskning för en av dina nära och kära inom några minuter.

Nej, vi levererar bara inom Sverige.