Fototävling sätter fokus på kulturåret Århus 2017

CEWE startar en stor fototävling för alla som besöker Århus och regionen under 2017

I samarbete med en rad ansedda sponsorer lanserar CEWE en stor fototävling för alla som antingen bor eller besöker Mittjylland under 2017. Syftet med fototävlingen är att föreviga kulturåret som de som upplever arrangemangen upplever det.

Århus och regionerna är under hela 2017 späckade med kulturella upplevelser för stora och små. Det är dessa många unika ögonblick som CEWE, tillsammans med en rad stora sponsorer, vill vara med att bevara: ”Hos CEWE vill vi gärna vara med till att visa hur kulturåret blir upplevt av alla dem som deltar antingen framför eller bakom kulisserna. Det är alla dessa många människor som skapar kulturåret, och det är deras historier vi gärna vill ge en plattform till att förmedla”, säger administrerande direktör för CEWE Nordic, Ané Gyldholm.

Fototävlingen riktar sig till den breda befolkningen. Därför kan alla oavsett ålder och ambitionsnivå delta. Deltagarna blir inbjudna till att skicka in deras egna foton i en eller flera av de sex kategorierna:Sport & lek, Natur, Generationer, Gastronomi, Arkitektur och Historia.

Ytterligare information om fototävlingen Århus 2017 hittas påwww.cewefotobok.se/aarhus-2017.html

Priser för över 100.000 kr

Utöver att vara med till att ge ett unikt perspektiv på kulturåret har man även möjlighet att vinna en rad fina priser för ett totalt värde av mer än 100.000 kr. De många, spännande priserna är sponsrade avOlympus, First Hotel Atlantic, Restaurant Substans, Nordic Seaplanes, Focus Nordic, SkallerupKlit, Sigma, Manfretto, Memphis Roadhouse, Toffifee,Ree Park Safari, DigitalFoto och CEWE.

Varje vecka vinner den bästa mobilbilden ett par hörlurar från KOSS, medan månadens vinnarbild får antingen choklad från Toffifee, säsonkort till Ree Park Safare eller årsabonnemang till DigitalFoto. Vinnaren av månadens foto för även ett presentkort till CEWE FOTOBOK.